Zarządzanie Kategorią Zakupową

  • Rola i ranga działu zakupów i logistyki w firmie.
  • Zarządzanie logistyką w łańcuchu dostaw.
  • Zarządzanie kosztami i kategoryzacja zakupów
  • Współpraca z dostawcami , wybór, ocena i rozwój.

Szkolenie dwudniowe przeznaczone jest dla Kierowników Działów Zakupów, Kierowników Kategorii oraz Kupców. Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji pracowników działów zakupów, rozwój współpracy i lepsza praca w grupie kierowników kategorii i kupców. Szkolenie ma charakter praktyczny, prowadzone jest w formie intensywnych warsztatów a prezentowane narzędzia i modele (zarządzania, nadawania struktury, organizacji pracy, raportowania, mierzenia wskaźników etc.), stosowane są w praktyce na co dzień w pracy trenera.

 

Program szkolenia (2 dni) :
  • Rola Działu Zakupów i Logistyki w nowoczesnym przedsiębiorstwie – podstawowe informacje o zasadach funkcjonowania.
  • Kontrybucja Zakupów i Logistyki w wynikach finansowych firmy EBIT i ROA – cele strategiczne optymalizacji kosztowej.
  • Relacje pomiędzy procesami zakupów a innymi procesami przedsiębiorstwa (KPI zakupowe).
  • Gdzie szukać oszczędności – model Silnika Optymalizacji Kosztowej (SOK).
  • Strategiczne zarządzanie zewnętrznymi zasobami w procesach realizacji oszczędności.
  • Wykorzystanie zasobów dostawców (wiedzy i doświadczenia w swoich branżach) do pracy nad optymalizacją kosztową naszej firmy.
  • Zasady organizacji warsztatów optymalizacyjnych z wykorzystaniem dostawców (model IGW).
  • Omówienie modeli logistycznych (Lean oraz Agile) jakie są różnice, kiedy stosować i jak łączyć te dwa różne podejścia.
  • Zapas bezpieczeństwa – kształtowanie i optymalizacja (analiza ABC i XYZ oraz analiza ryzyka).
  • Definiowanie ryzyka oraz model analizy ryzyka w łańcuchu dostaw.
  • Model VMI (Vendor Managed Inventory) oraz CS – stock konsygnacyjny – zasady tworzenia na wybranym przykładzie.
  • Analiza kosztów produkcyjnych oraz kosztów magazynowania.
  • Ustalanie dostaw JIT oraz KANBAN we współpracy z dostawcą.
  • Zastosowanie Cross Dockingu.
  • Porównanie wad i zalet transportu własnego i wynajmowanego.
  • Optymalizacja zapasu w łańcuchu dostaw.
  • Rola Działu Zakupów i Logistyki w nowoczesnym przedsiębiorstwie – podstawowe informacje o zasadach funkcjonowania.
  • Kategoryzacja zakupów jako podstawa organizacji pracy kupców.
  • Zasady tworzenia modelu TCO
  • Analiza modelu Should Cost Model oraz TCO na wybranych przykładach
  • Wykorzystanie modelu TCO w procesie negocjacji i wyboru dostawcy
  • Wykorzystanie narzędzi finansowych oraz zasady bezpiecznych i elastycznych kontraktów terminowych
  • W jaki sposób połączyć zadania operacyjne Logistyki i Zakupów do wyników finansowych firmy EBIT i ROA – cele strategiczne optymalizacji kosztowej
  • One Pager – od czego zacząć pracę?
  • Kryteria wyboru i oceny dostawcy – omówienie i praktyka stosowania.
  • Modelowanie preferencji w ocenie dostawców
  • Zastosowanie macierzy Kraljic oraz „modelu wiatraka” w ocenie strategicznej dostawców.
  • Zarządzanie ryzykiem braku odstaw (dostawcy strategiczni i wąskie gardła)
  • Zarządzanie w sytuacji dużej ilości dostawców (tzw. produkty grupy C)
  • OTIF – przykład zastosowania , obliczania i automatyzacja wskaźnika.
  • Określanie ryzyka współpracy z dostawcą – metodologia zaczerpnięta z VDA
  • Oceny możliwości, ocena kompetencji oraz stabilności finansowej i zagrożenia upadłością.
  • Narzędzia oceny bieżącej współpracy z dostawcą. Modelowanie wskaźników OTIF, OLIP oraz wskaźników jakościowych
  • Model oceny wsparcia technicznego, serwisu posprzedażowego, innowacyjności dostawców.
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych w procesie oceny dostawców.

Zarządzanie Kategorią Zakupową   (szkolenie 2-dniowe)

Cena: 2450 PLN + VAT

 

Zapytaj o szczegóły